Detroit Tests of Learning Aptitude (DTLA-P:3 & DTLA-4)
Τα Detroit Tests Μαθησιακής Επάρκειας είναι ψυχομετρικά κριτήρια ειδικών ικανοτήτων που μετρούν τη μαθησιακή επάρκεια. Η ελληνική στάθμιση των DTLA-P:3 & DTLA-4 αποτελείται από ερωτήματα που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αποκτημένων ικανοτήτων (νοητικών-γνωστικών-μαθησιακών).
Τα τεστ οδηγούν σε ένα γενικό πηλίκο επάρκειας καθώς και σε τυπικούς βαθμούς που εξετάζουν:
• Την ικανότητα ολοκλήρωσης, κατανόησης και χρήσης του προφορικού λόγου καθώς και τη λεξιλογική & μορφοσυντακτική ικανότητα
• Την ικανότητα αντίληψης σχέσεων χώρου, την ικανότητα αντίληψης λογικών ή αφαιρετικών σχέσεων και την ικανότητα οργάνωσης και επίλυσης προβλημάτων
• Την ικανότητα συγκέντρωσης, τη βραχύχρονη-εργαζόμενη μνήμη (άμεση ανάκληση) και την επικεντρωμένη προσοχή
• Τη μακρόχρονη μνήμη, την ικανότητα κατανόησης και συλλογισμού και την ικανότητα κατανόησης αφαιρετικών συνδυαστικών σχέσεων
• Τον οπτικοκινητικό συντονισμό, τη γραφοκινητική ικανότητα, τον λεπτό χειρισμό αντικειμένων και ταυτοχρόνως την ικανότητα του παιδιού σε ελεύθερο κινητικά πλαίσιο